Vi presenterar #10 Marcus Astvald

Degerfors IF har nöjet att presentera ytterligare ett av säsongens nyförvärv, Marcus Astvald 28 år, han kommer närmast från IK Brage men har tidigare spelat i Degerfors IF mellan 2013 och 2015. Marcus är en snabb offensiv kraft med ett bra avslut, här berättar han om sina målsättningar och varför DIF supportrarna bör ansluta sig till matcherna under årets upplaga av Superettan! Beskriv dig själv som spelare med tre ord…
Oj, oj! Då ska jag försöka att komma på något bra här. Snabb, passningsskicklig och finurlig (skratt).

När bestämde du dig för att fotbollen skulle bli din karriär?
Det har alltid varit drömmen sedan man var en lite pojke men när jag bestämde mig, det var en svår fråga men kanske runt 14, 15 år. Men det är något som har varit en dröm under hela mitt liv.

Vad är din personliga målsättning med säsong 2019?
Dels att vi som lag ska vara med och utmana på riktigt i år och personligen är att jag ska bidra med mina offensiva kvaliteter på plan och att jag ska göra många poäng för laget.

Vad gör du på fritiden?
Jag gör inte så mycket, eftersom jag spelar fotboll på heltid. Men förutom att jag spelar fotboll så tillbringar jag mycket tid med familjen, vi har en liten hemma på nästan två år, så jag har väldigt roligt med honom.

Favoritmat?
En riktigt god pasta skulle jag vilja säga, jag tycker att det är kul att laga mat och tycker att jag är duktig på det också.

Vad lyssnar du helst på för musik?
Hipp hopp och R&B, tror jag.

Senast sedda film?
Jag tänkte svara A Star is Born men sedan kom jag på att jag inte såg den. Fasiken, vilken film var det nu då? Jag tittar mest på serier men den senaste sedda filmen blir nog den jag såg tillsammans med Viktorsson på hotellrummet i Malmö, då vi såg en gammal Bourne film som gick på TV.

En hälsning till DIF supportrarna?
Det finns en stor anledning till att komma ner och kolla på DIF under 2019, rödvitt leker bara på skoj är ett uttryck som verkligen kommer att associeras med säsongen 2019!

Följ Marcus på Instagram: @marcusastvald

Välkommen till Degerfors IF Marcus!

Åsa Holmstrand

Nu är det bara 21 dagar kvar till hemmapremiären den 6 april då vi tar emot J-Södra på Valla, säkra din biljett redan nu och klicka här!