Victor Edvardsen klar för Degerfors IF

Anfallaren Victor Edvardsen har skrivit på ett treårsavtal med Degerfors IF. Edvardsen var kontraktslös men har de senaste säsongerna representerat Karlstad BK. 2018 gjorde han 25 mål på 24 matcher när den värmländska klubben tog steget upp till Division 1. Målproduktionen fortsatte i den nya serien. 14 fullträffar på 29 matcher. 2019 var han även en tongivande spelare i skrällmatchen där Karlstad BK sänkte Östersunds FK i Svenska Cupen.

24-årige Edvardsen är fostrad i IFK Göteborg och har under karriären även tillhört Utsiktens BK, Elverum Fotball, Stenungsunds IF och IK Oddevold.

– Det känns fantastiskt att äntligen bli presenterad av klubben. Det har varit på gång ett tag och nu kan jag inte vänta på att få börja träna. Jag hoppas kunna bidra med poäng, framförallt mål, säger Victor Edvardsen.

Patrik Werner, sportchef: ”Det är en forward som jag har sett vid ett flertal tillfällen de senaste säsongerna, då han spelat för Karlstad BK. En spännande spelare med näsa för mål. När jag märkte att många klubbar intresserade sig för Erik Björndahl blev Victor tidigt vårt förstahandsval som möjlig ersättare. Det är skönt att vi kunde säkra hans signatur.”

Tobias Solberg, tränare: ”Han har varit en bärande spelare för Karlstad under sina år där. Genombrottsstark, med en tuff spelstil. Han har ett fint tillslag med högerfoten vilket blir ett riktigt vapen. Vi ser honom främst som toppforward men han kan även användas som ytterforward. Jag ser fram emot att se Victor på träningsplanen de närmaste dagarna.”

Victor Edvardsen gör sin första träning med klubben klockan 15:00 imorgon, torsdag 16 januari.

***

Vill du se Victor Edvardsen spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.