Vinst mot Norrby

Degerfors herrar besegrade under fredagskvällen Norrby IF på bortaplan. 1-2 slutade matchen i Rydahallen utanför Borås. Hemmalaget tog ledningen på straff efter drygt 20 minuters spel. Ungefär 10 minuter senare kvitterade Degerfors efter en hörna. Sist på bollen var Sebastian Ohlsson. Norrby gjorde sedan ett självmål precis i slutet på den första halvleken.

Så här säger tränare Tobias Solberg om matchen:

Uppställningar och byten:

Ismael Diawara

Gustav Granath – Oliver Ekroth – Sebastian Ohlsson

Erik Lindell – Adam Carlén – Christos Gravius – Marcus Astvald

Johan Bertilsson – Villiam Dahlström

Victor Edvardsen

Efter 63 minuter ersatte Christoffer Wiktorsson Christos Gravius. Wiktorsson tog då platsen som vänster mittback medan Sebastian Ohlsson flyttade upp till det centrala mittfältet.

Efter 67 minuter byttes Marcus Astvald ut. Erik Grandelius kom in.

Efter 77 minuter ersatte José Segura Bonilla Villiam Dahlström. Victor Edvardsen flyttade då ner som offensiv mittfältare och José Segura Bonilla tog över rollen som toppforward.

Efter 79 minuter byttes Sebastian Ohlsson ut och ersattes av Linus Olsson.

Efter 82 minuter ersatte Emil Portén Johan Bertilsson.

***

Vill du se Sebastian Ohlsson spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.