Degerfors utser nya tränare inför 2020

Under lunchtid idag presenterade Degerfors IF:s ordförande Leif Rosén tillsammans med sportchef Patrik Werner den nya duon som ska leda och träna Degerfors IF under kommande säsong. Patrik Werner och Leif Rosén sa så här…

-Allt har gått väldigt fort, Stefan Jacobsson kom till mig igår morse och meddelade att han går vidare i sin karriär och har valt att lämna oss. Vi har haft tankar på att Andreas Holmberg och Tobias Solberg ska kunna ta över ansvaret som tränare för A-laget och eftersom nu Stefan valt att lämna oss vid årsskiftet så satte vi oss i förhandlingar med dom. Diskussionerna har pågått sedan igår och vi kom överens sent, natten till idag om ett tillsvidareanställningsavtal. Det är två jättebra tränare med spetskompetenser och jag har själv haft dem som spelare, de kan föreningen och allt så det här kommer att bli jättebra, säger Patrik Werner.

Leif Rosén fortsätter: Vi har haft ett tufft år rent ekonomiskt i föreningen och började säsongen med kanonväder men blev tvungna att flytta två hemmamatcher som innebar att vi gick kraftigt back, ekonomiskt. Vår publik har inte riktigt visat sig nu under slutet av säsongen och vi har en hel del oklarheter vad gäller hyresförhållanden för 2020 och det gör att vi av försiktighetsskäl måste vara kortsiktiga när det gäller våra ekonomiska beslut och avtal. Sedan hoppas vi naturligtvis att vi kommer ur den här situationen på ett bra sätt och det tror jag att vi kommer att göra men osäkerheten är för stor just nu för att kunna erbjuda längre kontrakt.

Grattis till ert nya uppdrag!
Ja, tack! Det känns naturligtvis kul men det är många känslor just nu, det har gått väldigt snabbt. Det är lite nervöst och en pirrig känsla, även om vi har jobbat nära Stefan så är det ett nytt uppdrag på något sätt ändå men det ska självklart bli jätteroligt för oss båda, säger Tobias Solberg som tillsammans med Andreas Holmberg tillträder sina nya positioner efter årsskiftet.

Ikväll kan vi glädjas åt två nya tränare och en träningsmatch då Degerfors IF tar emot Karlstad BK i en träningsmatch på Stora Vallas konstgräsplan. Träningsmatchen blir den första matchen för de hopslagna klubbarna Carlstad United och Karlstad BK. Degerfors IF:s nyvärvade målspruta från Gotland kommer dessutom att ingå i kvällens matchtrupp.

Degerfors IF känns just nu lite tunnsådda men kommer att ha en blandad startelva utifrån de spelare som spelat lite mindre i år tillsammans med spelare som har varit med under hela säsongen. Vårt nyförvärv Villiam Dahlström kommer att spela matchen så det är väl värt att komma ner och titta ikväll. Avspark kl 18:30 på Stora Vallas konstgräsplan med fritt inträde.

Hjärtligt Välkomna!

Åsa Holmstrand