Herrarna redo för match: ”Har sett jättebra ut”

Under torsdagsförmiddagen genomförde herrarna sitt näst sista träningspass inför årets första match. På lördag kommer FC Linköping City på besök och en av Degerfors två nya huvudtränare, Andreas Holmberg, är nöjd med förberedelserna:

– Det har sett jättebra ut, tycker jag. Vi är väldigt nöjda med de första veckorna. Det har inte varit alltför många skador heller. Det blir en balansgång när man ska se till att hålla spelarna friska.

Några spelare kommer dock behöva stå över helgens försäsongspremiär. Daniel Janevski är på väg tillbaka efter sin meniskoperation. Ferhad Ayaz har känningar och vilas för säkerhets skull. Även nyförvärvet Sebastian Ohlsson har känningar och kommer sannolikt sparas. Däremot kan junioren Tufve Östlund, som haft problem med en fot, bli aktuell för spel.

– En spelande mittback med bra längd. Snabb när han får upp farten, säger Holmberg om 18-åringen.

Vad vill ni främst få ut av matchen på lördag?

– Det vi har jobbat med vill vi kunna se på match. Ett lite högre, lite mer aggressivt pressande försvarsspel. Vi vill också se ett anfallsspel med fler löpningar och där vi oftare tar oss in bakom motståndarnas backlinje.

Klockan 13:00 drar matchen i gång. Det kommer vara frivillig entré vilket innebär att du som supporter själv bestämmer hur mycket du vill stötta klubben med. Både Swish och kontanter fungerar. Vi släpper in publiken genom klubbhuset och dörrarna öppnas 12:00.

***

Vill du se Andreas Holmberg leda laget på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.