Herrarna vidare i cupen, damerna ute trots fin insats mot Mallbacken

Såväl tisdagen som onsdagen bjöd på cupspel för våra representationslag som ställdes mot motstånd i olika ändar av seriesystemen. Herrarna besegrade Katrineholm med komfortabla 3-0, medan damerna fick respass efter 0-1 hemma mot Elitettan-laget Mallbacken.

Det var inte mycket till fotbollsmatch på Backavallen i Katrineholm och det skulle dröja ända till minut 65 innan Gustav Lindgren kunde ge Rö’vitt ledningen på straff. En stund senare var Lindgren framme på en lobb från Damjan Pavlovic och kunde nicka in mål nummer två. På tilläggstid höll sig Elyas Bouzaiene framme med huvudet och fastställde slutresultatet till 0-3.

Sammandrag från matchen

Damerna å sin sida hade en på förhand mycket svårare uppgift än herrarna då man lottats mot Elitettan-laget Mallbacken. Mallbacken tog ledningen redan i den första minuten på Stora Valla och 0-1 stod sig sedan matchen ut. Det var en väldigt jämn tillställning och Degerfors hade bud på kvittering flera gånger. Under matchens slutskede inledde man en forcering som höll bortalaget i brygga och Jessica Edvardsson fick en jättemöjlighet, men bollen ville inte in. En, resultatet till trots, fin insats av damerna som mycket väl hade kunnat generera ett avancemang i Svenska Cupen.