Ingen publik på morgondagens träningsmatch

Träningsmatchen mellan Degerfors IF och IF Karlstad Fotboll kommer, som det ser ut nu, att spelas som planerat. Avspark 13:00 imorgon, lördag, på Stora Vallas konstgräs. Däremot kommer matchen inte hållas öppen för publik.

Vill du se matchen ändå hänvisar vi till tv-sändningen. Du kan köpa matchen här.

Beslutet om att hålla arenan stängd togs under fredagsförmiddagen och är en ren försiktighetsåtgärd med anledning av det osäkra läget kring COVID-19 (Coronaviruset). Föreningen har inte fått några indikationer på ökad risk för spridning i Degerfors. Beslutet handlar bara om att ta det säkra före det osäkra.

Gällande den kommande träningsmatchen mot Djurgårdens IF har inget beslut ännu fattats. Vänligen var uppmärksam på att förutsättningarna kan förändras snabbt. Följ vår hemsida eller våra konton på Facebook och Twitter för senaste nytt.