KMAB ny guldpartner

Karlskoga Mark AB (KMAB) har funnits med som samarbetspartner till Degerfors IF under en längre tid. Inför årets säsong bestämde sig företaget för att satsa ytterligare på Rödvitt. Under 2020 kommer KMAB synas både som guldpartner (föreningens högsta sponsornivå) och på herrlagets matchtröja.

KMAB drivs av Mikael Andersson och Jan Wärn, och jobbar med mark- och asfaltsarbeten samt bygg- och anläggningsentreprenader. Så här säger Mikael Andersson om att företaget valt att stötta DIF mer än någonsin:

– I grunden handlar det om hjärtat för klubben.

Varför betyder klubben mycket för KMAB?

– Vi har många medarbetare som är från Degerfors med omnejd och som följer klubben. Det gör vi själva också. Jag satt på farsans axlar här när jag var liten.

Hur tror ni det kommer gå för laget i år?

– Det blir uppflyttning till allsvenskan.

Degerfors försäljningschef Leif Olsson är glad över det utökade samarbetet:

– KMAB har varit en trogen partner i många år. Att de nu tagit klivet upp som guldpartner känns otroligt kul! Det visar vilket hjärta de har för klubben och att de ser Degerfors IF som en bra partner att synas ihop med.

På bilden ovan syns Jan Wärn, Leif Olsson och Mikael Andersson.