Marcus de Bruin leder Degerfors i U21-serien

Marcus de Bruin är ny tränare för Degerfors U21-lag. Trotjänaren, som gjort 215 superettanmatcher för klubben, ska leda U21-laget under säsongen 2020.

– Degerfors IF är laget i mitt hjärta. Klubben betyder oerhört mycket för mig. Det var roligt att få frågan, att de ser mig som en person som kan ta sig an den här rollen. Att de vill ha mig tillbaka i föreningen tyder på ett förtroende från ledningen och det känns väldigt bra, säger de Bruin.

Så här kommenterar sportchef Patrik Werner rekryteringen:

– Marcus de Bruin är en tidigare spelare med bra ledaregenskaper, en härlig personlighet och ett stort Degerforshjärta. Det är också en stor fördel att han känner våra A-lagstränare och har bra koll på deras fotbollsfilosofi. Jag är glad att han återigen är en del av vår förening.

Marcus de Bruins tränardebut blir troligtvis träningsmatchen mot Yxhults IK, tisdag 25 februari klockan 18.30.

Se en intervju med nye U21-tränaren här: