Oliver Ekroth skriver tvåårsavtal med klubben

Oliver Ekroth skrev idag på ett nytt kontrakt med Degerfors IF. Mittbacken är klubbens spelare till och med säsongen 2021.

– Jag är otroligt glad över att förlänga kontraktet med Degerfors. Jag ser bara en topplacering med det här laget. Det är bara vinna som gäller, säger Oliver Ekroth.

28-åringens eventuella kontraktsförlängning blev något av en följetong under vintern, och så här kommenterar han själv varför det inte blev klart tidigare:

– Efter två bra säsonger i klubben ville jag åtminstone se vilka fler alternativ som fanns. Jag är i ett skede av karriären där jag skulle göra mig själv en otjänst om jag inte var uppmärksam på det. Men Degerfors var hela tiden ett starkt alternativ och i slutändan var det det här som kändes bäst i magen.

Även sportchef Patrik Werner har en bra magkänsla efter tisdagens besked:

– Oliver är en mycket viktig spelare som varit en stark ledare både på och utanför planen under två års tid. Det är oerhört glädjande att han skrivit på ett nytt avtal. Med den signaturen är årets truppbygge klart.

***

Vill du se Oliver Ekroth spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.