Vulkanutbrott när Degerfors IFs damer vann över IFK Lindesberg

På ett soligt Stora Valla och konstgräsplanen välkomnade idag Degerfors IF:s damer IFK Lindesberg i en träningsmatch. Matchen vanns av Degerfors med hela 9-0. Målskyttar för Degerfors blev Rosie Orr, Emilia Dahlström, Carre Karlsson, Jessica Karlsson, Jessica Hägglund och Emma Tryggvesson.

Degerfors damer var aldrig hotade och spelade ett mycket fint spel med många snygga inlägg och passningar i djupled. Jessica Karlsson fick ett rött kort i slutet av första halvlek och Degerforsdamerna fick spela en kvinna kort under resten av matchen men var trots detta aldrig hotade. Underbar fotboll, och som vi brukar säga: Degerfors spelar bara på skoj!

Nästa träningsmatch på hemmaplan spelas onsdag den 17 april, klockan 18:30 och då säger vi välkomna till Rävåsen. Dessutom inleder damerna sin serie med hemmapremiär den 10 maj på Stora Valla.

Fotboll för alla, alla till Valla!

Åsa Holmstrand